Informacje ogólne
Informujemy, że przywiązujemy szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników, odwiedzających nasz portal internetowy. Gromadzone w dziennikach logów dane są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów administrowania portalem internetowym, z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie Newsletter. Nie zabiegamy o identyfikację użytkowników portalu internetowego. Żadne dane identyfikacyjne, do żadnych celów, nie są przekazywane do jakiejkolwiek trzeciej strony.
Gromadzenie danych
Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów WWW przechowujemy zapytania HTTP, kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Dokładny wykaz informacji przechowywanych w plikach logów serwera WWW jest następujący:
- publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie (może to być bezpośrednio komputer użytkownika),
- nazwę stacji klienta - identyfikacja realizowana jest przez protokół http, o ile jest możliwa,
- nazwa użytkownika podawana w procesie autoryzacji,
- czas nadejścia zapytania,
- pierwszy wiersz żądania http,
- kod odpowiedzi http,
- liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) - w przypadku, gdy przejście do strony Biura nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP.
Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami, przeglądającymi strony portalu internetowego, z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie Newsletter. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu możemy dokonać analizy plików z logami w celu określenia, które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów, itp.
Wykorzystywanie danych
Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy, służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz siecią Urzędu/Instytucji. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki, stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby, odwiedzającej portal internetowy.
Mechanizm Cookies w portalu internetowym
Mechanizm Cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach portalu internetowego, ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w portalu internetowym nie przechowują żadnych danych osobowych, ani innych informacji, zebranych od użytkowników.
Dla naszego portalu internetowego wykorzystujemy następujące pliki Cookies:
Nazwa Cookie |
Rodzaj |
Cel zapisania |
---|---|---|
symfony |
Sesyjny |
Przechowuje informację o sesji danego użytkownika |
visit_counter |
Sesyjny |
Zapamiętuje, czy licznik odwiedzin zliczył tego użytkownika |
cookies_accepted |
Zapamiętuje, czy użytkownik zamknął informację o plikach cookie |
|
baner_* |
Sesyjny |
Zapamiętuje, czy użytkownik wyświetlił konkretny baner |
show_search |
Sesyjny |
Zapamiętuje, czy użytkownik rozwinął wyszukiwarkę zaawansowaną |
view_mode_news_index_1 |
Sesyjny |
Zapamiętuje ostatnio wybrany widok listy zajawek na liście aktualności |
view_mode_news_szukaj |
Sesyjny |
Zapamiętuje ostatnio wybrany widok listy zajawek w wynikach wyszukiwania aktualności |
ankt_vote_3 |
Zapamiętuje, czy użytkownik udzielił odpowiedzi na konkretną ankietę |
|
_gid |
Pochodzi z zewnętrznych skryptów (Google). |
|
_ga |
Pochodzi z zewnętrznych skryptów (Google). |
Odnośniki do innych stron
Portal internetowy zawiera odnośniki do innych stron WWW. Nie możemy ponosić odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności, obowiązujące na tych stronach. Namawiamy, by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityka prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko naszego portalu internetowego.
Newsletter
Wyjątkiem od przedstawionych wyżej zasad jest rejestracja adresów poczty elektronicznej osób lub podmiotów, korzystających z udostępnionej usługi przesyłania formularza rejestracji jako subskrybenta newslettera naszego portalu internetowego, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną od redakcji naszego portalu internetowego.
W odniesieniu do podmiotów i osób, które skorzystały z usługi wysłania formularza rejestracji jako subskrybenta newslettera naszego portalu internetowego odnotowywany jest adres poczty elektronicznej, który służy do wysłania informacji zwrotnej o przyjęciu formularza rejestracji. Umożliwia on potwierdzenie rejestracji jako subskrybenta newslettera oraz usunięcie z listy subskrybentów.
W odniesieniu do osób lub podmiotów, którym wysyłane są wiadomości przy użyciu newslettera odnotowywane są informacje o adresach IP komputerów oraz dacie i czasie odczytywania wiadomości, przekazywanych za pomocą newslettera. Odbiorca informacji wysyłanej za pomocą newslettera otrzymuje na skrzynkę pocztową informację, zawierającą najnowsze informacje, zamieszczone w portalu internetowym. Kliknięcie podanego odnośnika kieruje odbiorcę na stronę internetową portalu internetowego, na której odbiorca ma możliwość zapoznania się z pełną treścią informacji. Jednocześnie w specjalnych logach serwera odnotowywane są: numer IP komputera, z którego nastąpiło połączenie oraz data i godzina wykonania tej operacji.
Informacje zawarte w logach, rejestrujących informacje o odczytaniu wysłanych wiadomości wykorzystywane są w celu stwierdzenia, że wysłana do adresata informacja została poprawnie dostarczona.
Zmiana ustawień w przeglądarce
Użytkownicy Serwisów w każdej chwili mogą zmienić swoje ustawienia dotyczące plików cookies.
Szczegółowe informacje o możliwościach i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w poszczególnych przeglądarkach:
Zmiany
W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższych zapisów.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej RODO, przedstawiamy poniżej informacje w zakresie przetwarzania Twoich danych osobowych:
Administrator danych osobowych |
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych |
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ ul. Wrzesińska 41, 62-306 Kołaczkowo 61-438-56-50 |
Krzysztof Juszczak |
Cel przetwarzania danych osobowych
|
Podstawa prawna przetwarzania |
Realizacja usługi wywozu nieczystości |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Najem lokali użytkowych |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Najem mieszkań |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Zaopatrzenie w wodę – przyjmowanie wniosków o przyłącza |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Prowadzenie rejestru korespondencji |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
Obsługa finansowo księgowa ZGKiM |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
Zawieranie oraz realizacja umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Realizacja zamówień publicznych |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Wystawianie e-faktur oraz komunikacja droga elektroniczną z odbiorcami |
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO |
Wezwania do zapłaty i windykacja |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
Przyjmowanie osób skierowanych przez sąd do odpracowania kary |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO Art. 9 ust. 2 lit. b RODO |
Zatrudnienie pracowników, wypłacanie wynagrodzenia, zgłaszanie do ubezpieczeń pracowników i członków rodziny, wypłacanie świadczeń socjalnych |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO Art. 6 ust. 1 lit. b RODO Art. 9 ust. 2 lit. b RODO |
Rekrutacja na wolne stanowiska pracy |
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO Art. 6 ust. 1 lit. c RODO Art. 9 ust. 2 lit. b RODO |
Prowadzenie ewidencji i archiwizacji dokumentacji |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne w celu podjęcia działań oraz realizacji umowy z osobą której dane dotyczą;
Art. 9 ust. 2 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej
Odbiorcy danych osobowych
W niektórych sytuacjach, Twoje dane osobowe mogą być udostępniane, w szczególności jeśli będzie to konieczne do wykonywania ustawowych zadań Administratora. Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być:
a) podmioty oraz osoby, których dostęp do danych wynika z przepisów prawa;
b) strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa;
c) banki - w celu obsługi dokonywanych transakcji;
d) podmioty świadczące usługi pocztowe oraz kurierskie;
e) podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora, w celu świadczenia usług – na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych lub innego instrumentu prawnego - w tym w szczególności usługodawcom wykonującym zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju
i utrzymania systemów informatycznych;
f) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie informacja publiczna lub dokumentacja postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Pozyskiwanie danych z innych źródeł
W niektórych sytuacjach, możemy pozyskiwać Twoje dane z innych źródeł, niż bezpośrednio od Państwa. W przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych mogą być inne organy administracji publicznej lub osoby trzecie. Wówczas Administrator poinformuje Państwa o źródle pozyskania danych, chyba że przepis szczególny zwalnia go z tego obowiązku.
Okres przechowywania danych lub kryteria ustalania tego okresu
a) Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane
a następnie zgodnie z Jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
b) Po zrealizowaniu umowy, Twoje dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, przetwarzamy dane przez okres 5 lat, liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
c) Jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów Kodeksu cywilnego. Jeśli toczy się spór, proces sądowy lub trwa inne postępowanie, okres archiwizacyjny będzie liczony od dnia prawomocnego zakończenia sporu, a w przypadku wielu postępowań - prawomocnego zakończenia ostatniego z nich, bez względu na sposób jego zakończenia, chyba że przepisy prawa przewidują dłuższy okres przechowywania danych lub dłuży okres przedawnienia dla roszczeń/prawa, którego dotyczy postępowanie.
d) Jeżeli dane były zbierane na podstawie wyrażonej uprzednio przez Ciebie zgody - będziemy przetwarzać te dane do czasu jej odwołania.
e) Jako pracodawca, jesteśmy obowiązani przechowywać dokumentację pracowniczą. Akta pracowników zatrudnionych przed 1 stycznia 1999 r. – 50 lat, akta pracowników zatrudnionych po raz pierwszy w okresie od stycznia 1999 r. do grudnia 2018 r. – 50 lat, chyba że przekażemy do ZUS oświadczenie ZUS OSW oraz raport informacyjny ZUS RIA – wówczas okres przechowywania wynosi 10 lat, akta pracowników nowo zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r. – 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym ustał stosunek pracy.
Prawa osób, których dane dotyczą
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się
z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
e) prawo do wniesienia sprzeciwu, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes);
f) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00 - 193 Warszawa);
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest (w zależności od rodzaju operacji przetwarzania danych):
a) wymogiem ustawowym, gdy przetwarzanie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
b) wymogiem umownym lub warunkiem zawarcia umowy jeżeli dane są zebrane w celu podjęcia działań przed i zawarcia umowy;
c) dobrowolne, w przypadku gdy podanie danych następuje na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą;